söndag 7 mars 2010

Vårsådd

Så var äntligen vårens första frön på plats i jorden! Kan man bli annat än glad? En liten hjälpreda hade jag också idag som gärna krattade och grävde i jorden med sina miniatyrverktyg.
Nytt för i år är perliten som jag blandar i såjorden och ibland använder som skydd över det frön som inte ska täckas så mycket (om alls). Ska hoppas att det gör susen... Mina framgångar som fröuppdrivare var kanske inte direkt övertygande i fjol. Har ett svagt minna av att jag deklarerade att jag skulle övergå till att köpa plantor direkt från blomsteraffären. Istället släpade jag hem 50 l såjord i lördags =)
Har också hittat en ny drivkammare för de små liven. Golvvärme är inte bara skönt för fötter, den torkar också kläder väldigt bra och förhoppningsvis ska den även sätta fart på mina fröodlingar!

2 kommentarer:

  1. Du har också hittat periliten.... Jag använder den flitigt för att täcka och blanda i mina frösådder

    SvaraRadera
  2. Hejsan, ja nu är det nog dax att börja sätta frö, jag tror att jag väntar en stund känner ingen riktig inspiration än, men hoppas att den kommer snart.
    Kul att du vill vara med i min lila utlottning,
    Ha det bra, kram Rebecca.

    SvaraRadera