söndag 14 mars 2010

Oj vad mycket roligt det fanns att titta på i Kista! Vi sprang omkring i flera timmar tills fötterna började protestera. Handlade allt från frön, fröetiketter, handskar och blommande ormbunksrötter (som de lovade ska skrämma iväg rådjuren) till guldkanna och tre olika sorters pil.



Har nu äntligen sluppit in växthuset!
Upptäckte till min fasa att vintern lämnat ett par spår efter sig: 2 rutor har gått sönder =(
Det blir till att kontakta glasmästaren.
Men varmt blev det ändå där inne, 32 grader då solen låg på. Spenderade ett par timmar där inne i hettan och täckte in ett hörn med bubbelplast, hängde upp växtlampan och monterade värmeblåsaren. I natt blir det värmetest för att se om det går att hålla dräglig (ca 8 grader) temperatur där. Har nu några bön- och tomatplantor som önskar flytta ut. Även eldväpplingen tittar upp.
Mina första frön har grott så snabbt att jag missat dem... Lååånga och bleka kämpade de på i värmeskåpet då jag råkade kika in igår. Nu har de fått flytta ut på blombrädan i köket och efter dagens sol börjar de få snygg färg. Återstår att skola om dem för att trolla bort lite av längden också =)
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Pilarna nedgrävda i snön i väntan på våren och fötterna vilade så nu är man på gång igen..

    SvaraRadera
  2. Va härligt det såg ut på mässan! Nu kliar det ordentligt i dina gröna fingrar förstår jag :) Lycka till med alla frön o rötter!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten!
    Trevlig helg önskar jag dig,kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Grattis till din vinst hos mej, Shabby Chic halsbandet blev ditt.
    Meddela mej namn och adress.

    Hos oss är det långt till vår, hela trädgården är täckt med snö. Men nu börjar vi få varma dagar, så snart är även vi med "på banan"

    Ha det gott
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera