söndag 21 februari 2010

Bedrövelsens natt

I natt har olyckan varit fram!
Av misstag lämnade yngsta dottern dörren lite öppen till förrådet efter att ha matat kaninen som bor där tillsammans med mina övervintrande blommor värmda av en allderles egen luftvärmepump. Natten bjöd på blåst, snö och -15. Med dörren på vid gavel sjönk temperaturen snabbt och var nere på -8 då jag upptäckte bedrövelsen på morgonkvisten.


Kaninstackarn hade burrat upp sig till en pälsboll, men lever!
Det är troligen mer än man kan säga om mina blommor. Änglatrumpeten som faktiskt stått där och blommat, gör inte det mer... Ja troligen aldrig mer! Får se hur det går för pelargoner, fikon- och citronträd.



SNYFT :'(

1 kommentar:

  1. Välkommen till frusna växter- klubben:-( Mina fuchsior visar mycket dåligt med livstecken efter vintern i min matkällare. Det blev kallare än jag tänkt.. Äpplena är som kanonkulor och har övergått till att bli rådjursmat.Men jag har pelargonsticklingar som du kan få:)

    SvaraRadera